Gezonde vleesvervangers

Gezonde vleesvervangers

 <a href=peulvruchten “>

Zorg ervoor dat u de etiketten op alle soorten peulvruchten leest en kies de juiste soort voor u. Het kan zijn dat verschillende soorten bonen en erwten verschillend reageren op verschillende kooktechnieken. Door bonen met veel water en een beetje zout te koken, worden ze over het algemeen gemakkelijker verteerbaar. Voordat u peulvruchten aan uw dieet toevoegt, moet u ervoor zorgen dat u voldoende water drinkt en regelmatig aan lichaamsbeweging doet om de toegevoegde vezels aan te kunnen. Hieronder vindt u enkele tips om u op weg te helpen met de heerlijke wereld van peulvruchten.

Ga er allereerst niet vanuit dat je vleesgerechten moet opgeven omdat je allergisch bent voor pinda's. Veel plantaardig voedsel is een smakelijke vleesvervanger. Bonen kunnen bijvoorbeeld kip, varkensvlees en spek vervangen. In recepten kun je ook andere dierlijke eiwitten vervangen door peulvruchten. Zorg ervoor dat u de etiketten leest en controleer op toegevoegde suikers, natrium of verzadigd vet. U kunt ook het label met voedingsfeiten gebruiken om te bepalen wanneer u bewerkte voedingsmiddelen in uw dieet moet opnemen.

Naast hun voedingswaarde kunnen de verschillende soorten peulvruchten gecombineerd worden in uw dieet om het zo gevarieerd mogelijk te maken. Ze zijn te vinden in verschillende vormen, dus je zult je niet vervelen als je ze eet. Je vindt er ook veel producten gemaakt van peulvruchten en soja, waardoor ze een geweldige optie zijn voor iedereen met een dieet. En je zult versteld staan van het aantal keuzes! Zelfs als je niet van de smaak van peulvruchten houdt, kun je een beetje smaak aan je recepten toevoegen.

Link naar de website: valledelsole.nl